آي پي امداد
تعميرات لوازم خانگي
نويسندگان
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : ---
ديروز : ---
افراد آنلاين : 10
همه : ---
پيوندهاي روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

شعله‌هاي گاز را روشن مي‌كنيد، همه شعله‌ها به جز يكي روشن مي‌شوند و كار مي‌كنند. مشكل كجاست؟ خبر خوب اين است كه اجاق گاز براي رفع ايراد اين شعله نيازي به تعمير اساسي ندارد. به كار بردن چند راهكار ساده كه در ادامه به آن اشاره مي‌كنيم، به شما كمك مي‌كند علت روشن نماندن شعله اجاق گاز را فهميده و آن را برطرف كنيد. در ادامه به 10 دليل روشن نماندن شعله اشاره ميكنيم. اطلاعات بيشتر

 

۱- باقي مانده مواد غذايي را پاك كنيد

مواد غذايي را مهيا كرده‌ايد و آماده پخت غذا هستيد، ولوم اجاق گاز را مي‌پيچانيد و مي‌بينيد كه تمامي شعله‌هاي گاز روشن مي‌شوند به جز يكي. در اين شرايط بايد به دنبال علت روشن نماندن شعله اجاق گاز باشيد. شعله گاز را نگاه كنيد اگر به جاي شعله‌هاي آبي، شعله زرد و نارنجي مي‌بينيد يعني چربي‌ها و تكه‌هاي مواد غذايي در پايه شعله گير افتاده‌اند و باعث مسدود شدن جريان گاز شده‌اند.

 

براي پاك كردن باقي مواد غذايي از شعله، ابتدا توري كه روي شعله معيوب قرار گرفته است را برداريد. سپس كلاهك آن را برداشته و با پايه شعله نيز همين كار را انجام دهيد. يك حوله نم دار و تميز برداشته و به آرامي آن محل را تميز كنيد، لكه‌هاي چربي را پاك كرده و تكه‌هاي غذا را جمع كنيد.

 

پايه شعله را درون كاسه‌اي كه آن را با مواد شوينده و يا سركه پر كرده‌ايد بگذاريد و اجازه دهيد قطعه درون اين مواد خيس بخورد. از مواد شوينده اسيدي و بسيار قوي براي تميز كردن شمعك‌ها و ميله‌ها استفاده نكنيد، زيرا ممكن است قطعات گاز خورده شده و از بين بروند. سپس پايه شعله را برداشته و با يك مسواك آن را تميز كنيد. مي‌توانيد براي نظافت و تميز كردن بهتر و بيشتر اجاق گاز مقاله تميز كردن اجاق گاز با چند ترفند ساده را بخوانيد.

 

شمعك‌ها و ميله‌ها را با دقت برداشته و آن‌ها را با مواد شوينده و يا مواد پاك كننده طبيعي تميز كنيد

۲- ترموكوپل اجاق گاز را چك كنيد

ترموكوپل مولد جريان الكتريكي است و يك قطعه بسيار ضروري از نظر ايمني براي وسايل گازسوز مي‌باشد. اين قطعه در اجاق گاز‌هاي جديد به مانند يك سيستم ايمني و هشدار قوي عمل مي‌كند. وقتي يكي از اجزاي اجاق گاز كار خود را به درستي انجام نمي‌دهد، ترموكوپل جريان گاز را قطع كرده و مانع از روشن شدن شعله اجاق مي‌شود. ولوم اجاق گاز را گرفته و براي چند ثانيه نگه داريد و سپس رها كنيد، اگر شعله روشن نماند، اين يعني ترموكوپل اجاق شما نياز به تعمير دارد.

 

ترموكوپل جريان الكتريسيته را به بوبين منتقل كرده و آن را گرم مي‌كند

۳- ولوم گاز را از ياد نبريد

ولوم گاز را مي‌پيچانيد و شعله را زياد مي‌كنيد اما شعله كم شده و يا حتي خاموش مي‌شود. با خرابي پيچ و يا ولوم گاز شما ديگر اختياري روي ميزان شعله نداريد. شعله در اين شرايط يا زياد شده و يا آنقدر كم مي‌شود كه خاموش مي‌گردد، اما چگونه بايد تشخيص دهيد كه ولوم اجاق خراب است و ربطي به ترموكوپل ندارد؟ در اينجا  به چند مورد از نشانه‌هاي خرابي پيچ يا ولوم گاز اشاره مي‌كنيم.

گير كردن ولوم يا پيچ اجاق گاز در حين چرخش مي‌تواند نشانه‌اي براي خرابي ولوم اجاق گاز باشد. خراب شدن بوبين نيز مي‌تواند بر ميزان شعله‌ها تاثير بگذارد، بوبين قطعه‌اي است كه در كنار ترموكوپل قرار دارد. ترموكوپل جريان الكترونيكي را به بوبين منتقل مي‌كند. در صورتيكه شعله‌ها خاموش شوند، ترموكوپل از كار افتاده و بوبين نيز بدون جريان الكتريسيته، مسير گاز را قطع مي‌كند. با خراب شدن بوبين، اجاق گاز ديگر كنترلي بر مسير جريان گاز ندارد، به همين دليل شما نيز ديگر نمي‌توانيد ميزان شعله‌ها را كنترل كنيد.

۴- الكترود جرقه زن را بررسي كنيد

بيشتر اوقات علت روشن نماندن شعله اجاق گاز مي‌تواند به خاطر جابه‌جايي الكترود‌هاي جرقه زن باشد. اگر اين الكترود‌ها به درستي در مكان اصلي خود قرار نگرفته باشند و موقعيت و فاصله آن‌ها با شعله درست نباشد، شعله روشن نخواهد شد. قبل از اينكه به شعله‌ها دست بزنيد ابتدا مطمئن شويد آن‌ها سرد و خنك شده‌اند. سپس به راحتي آن‌ها را با انگشت خود تنظيم كنيد. اگر هنوز الكترود مشكل دارد، صبر كنيد و به قطعات داخلي اجاق دست نزنيد زيرا اينكار ممكن است بسيار خطرناك باشد. براي تعمير جرقه زن اجاق گاز روميزي به دنبال يك تعميركار ماهر باشيد.

 

جابه‌جايي الكترود‌هاي جرقه زن مي‌تواند از روشن شدن شعله جلوگيري كند

۵- سرشعله جاي خود قرار دارد؟

قبل از اينكه به دنبال تعميركار براي رفع ايراد روشن نشدن شعله باشيد، سرپوش و يا سرشعله را چك كنيد. سرپوش شعله بايد به درستي در سرجاي خود قرار گرفته باشد تا بتواند شعله را روشن كند. اگر سر شعله جاي خود نباشد، شما با شعله‌اي كم جان روبرو خواهيد بود. براي حل اين مشكل ابتدا شعله را خاموش كرده و بگذاريد سرد شود، سپس سرشعله را جاي خود قرار دهيد.

 

سرشعله‌ها را بررسي كرده و از درست قرار گرفتن آن‌ها مطمئن شويد

۶- مشعل‌ها تميز هستند؟

ولوم اجاق گاز را مي‌پيچانيد، الكترود جرقه مي‌زند اما خبري از روشن شدن شعله نيست. مشكل از كجاست؟ ماهيتابه يا قابلمه‌اي كه روي اجاق گذاشته‌ايد را برداريد و شعله را نگاه كنيد. گاهي اوقات از آشپزي‌هاي قبلي، قطرات روغن و يا آب روي مشعل يا شعله‌ها ريخته‌اند. اين موارد مانع از روشن شدن شعله اجاق گاز مي‌گردند. براي رفع مشكل روشن نماندن شعله گاز، آن را خاموش كرده و بعد از خنك شدن شعله را برداشته و درونش را تميز كنيد. سپس قطعه را با يك سشوار خشك كرده و دوباره سرجاي خود بگذاريد.

 

كثيف و روغني بودن مشعل‌ها مي‌تواند از روشن شدن شعله‌ها جلوگيري كند

۷- علت خاموش شدن فر اجاق گاز بعد از چند دقيقه

فر مهم‌ترين قسمت اجاق گاز محسوب مي‌شود، شما با استفاده از فر مي‌توانيد كيك و غذا‌هاي خوشمزه بپزيد. اما عملكرد فر اجاق گاز نيز بدون اشكال نيست و گاهي اوقات با مشكلاتي روبرو مي‌شود. يكي از اين مشكلات خاموش شدن فر اجاق گاز بعد از چند دقيقه است. اگر به دنبال راهي براي برطرف كردن اين مشكل هستيد، ادامه اين مطلب را از دست ندهيد.

 

تصور كنيد تمام مراحل مزه دار كردن غذا را انجام داده‌ايد و فقط مانده است كه غذا را درون فر بگذاريد تا بپزد. ساعت را تنظيم كرده و ميزان حرارت فر را مشخص مي‌كنيد، شعله اجاق گاز را روشن مي‌كنيد، غذا را درون فر گذاشته و مي‌رويد كه به مابقي كار خود برسيد. بعد از گذشت زمان تعيين شده درب فر را باز مي‌كنيد و با غذاي نپخته و يا نيمه پخته مواجه مي‌شويد. چه اتفاقي افتاده است؟ شعله فر اجاق گاز خاموش شده و فرايند پخت نصف و نيمه مانده است. حالا بايد به دنبال علت خاموش شدن فر اجاق گاز بعد از چند دقيقه باشيم.

۸- تايمر به درستي تنظيم نشده است

تايمر فر وظيفه هماهنگ كردن كار ساير اجزاي دستگاه اجاق گاز را برعهده دارد، اگر تنظيمات تايمر فر به درستي انجام نشده باشد فر اجاق بعد از مدتي خاموش شده و از كار مي‌افتد. قبل از اينكه به فكر آوردن تعميركار جديد باشيد، ابتدا تنظيمات تايمر فر را بررسي كنيد.

 

اگر تايمر به اشتباه تنظيم شده باشد مي‌تواند شعله فر را زودتر از موعد مقرر خاموش كند

۹- ترموستات خراب شده است

ترموستات يكي از قطعات اساسي درون فر اجاق محسوب مي‌شود، كه وظيفه دارد از گرم شدن بيش از اندازه دستگاه شما جلوگيري كند. اگر ترموستات به هر دليلي خراب شده باشد، فر را زودتر از موعد مقرر خاموش كرده و از گرم شدن آن جلوگيري مي‌كند. به طور كلي اگر احساس مي‌كنيد فر اجاق خوب گرم نمي‌كند و يا ميزان حرارت درون فر كم است بايد اشكال را درون ترموستات جستجو كنيد. براي تعمير فر اجاق گاز بايد فني بوده و داراي مهارت و تجربه كافي در اين زمينه باشيد، پس تعويض و تعمير ترموستات فر اجاق گاز را به تعميركار آچارباز بسپاريد.

 

ترموستات از گرم شدن بيش از اندازه فر جلوگيري مي‌كند

۱۰- پيلوت سالم است؟

گاهي اوقات علت خاموش شدن فر اجاق گاز بعد از چند دقيقه به خاطر خاموش بودن پيلوت است. به رنگ شعله فر اجاق گاز نگاه كنيد، در حالت طبيعي و استاندارد رنگ شعله پيلوت آبي است، اگر شعله پيلوت كم ارتفاع باشد به سرعت خاموش مي‌شود. براي رفع اين مشكل ابتدا فر را خاموش كرده و بگذاريد خنك شود. سپس قاب پيلوت را برداشته و با استفاده از يك وسيله تيز و باريك مانند خلال دندان سوراخ‌هاي گرفته پيلوت را تميز كنيد. اگر حتي بعد از تميز كردن سوراخ‌هاي گرفته پيلوت، فر اجاق گاز بعد از چند دقيقه خود به خود خاموش مي‌شود، بايد پيلوت را تعويض كنيد.

 

امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۰ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۰۷:۲۱:۵۷ ] [ امامي ]
[ ]
.: Weblog Themes By bigtheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی