آي پي امداد
تعميرات لوازم خانگي
نويسندگان
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : ---
ديروز : ---
افراد آنلاين : 2
همه : ---
پيوندهاي روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

اسموتي هاي شيرين و سس هاي خوشمزه مي تواند يكي از برترين دوستان شما در آشپزخانه باشند. اين غذاهاي خوشمزه بوسيله دستگاهي به نام مخلوط كن تهيه مي شوند. در حقيقت مخلوط كن دستگاهي ميباشد كه براي مخلوط كردن مايعات و انواع اسموتي هاي خوشمزه به كار مي رود. شركت هاي سازنده اين گونه لوازم خانگي، گاهي دستگاه هاي متنوع و جداگانه اي را به بازار عرضه مي كنند كه بعضي از آنها فقط يك كار خاص را انجام مي دهد و بعضي ديگر با استفاده از لوازم يدكي جانبي، چند كار مختلف را انجام مي دهند. اين دستگاه داراي طيف گسترده اي از كاربردها مي باشد كه مي توانيد انواع دسرها و نوشيدني هاي خوشمزه را با آن تهيه كنيد. در ادامه اين مقاله از تعمير مخلوط كن همراه ما باشيد.

مهم نيست از چه نوع مخلوط كني در آشپزخانه خود استفاده مي كنيد، برخي نگراني هاي امنيتي درباره همه آن ها وجود دارد. ممكن است چيزهاي اشتباهي در مخلوط كن خود قرار دهيد كه به حوادث خطرناك منجر شود. اشتباهات رايج زيادي وجود دارد كه مي تواند به اين دستگاه آسيب برساند.

براي اينكه طول عمر دستگاهتان را بيشتر كنيد، بايد برخي غذاها را در مخلوط كن قرار ندهيد. در اين مطلب ليستي از غذاها بيان شده است كه نبايد هيچوقت در مخلوط كن قرار بدهيد:

مخلوط كن خود را در شرايط عالي نگه داريد و چيزي را داخل آن نريزيد كه نمي تواند تحمل كند. سيب زميني، خمير و ديگر غذاهاي ضخيم يا غليظ ممكن است در نگاه اول كاملا مخلوط به نظر برسند، اما اين مواد به دستگاه آسيب جدي وارد مي كند. اجازه ندهيد كه ظاهر اين مواد شما را فريب دهد.

۱. غذاهايي كه ضخيم و چسبناك ميباشند

شايد برخي اوقات وسوسه شويد كه يكي از اين مواد را داخل مخلوط كن قرار دهيد و منتظر بمانيد تا مواد با هم مخلوط شوند. اما اين دستگاه، ابزار اشتباهي براي مخلوط كردن غذاهاي چسبناك است و احتمالا اين مواد به مخلوط كن آسيب مي رسانند. اگر غذاها بيش از حد متراكم باشند، ممكن است يك محيط ناامن براي وسايل ديگر آشپزخانه ايجاد كند. زيرا غذاهاي ضخيم و چسبناك باعث مي شوند مخلوط كن سخت تر كار كند و بيش از حد گرم شود. اين كار نه تنها دستگاه را مي سوزاند، بلكه خطر آتش سوزي يا خطر الكتريكي را نيز افزايش مي دهد.

به نظر مي رسد كه اين دلايل براي جلوگيري از ريختن غذاهاي چسبناك در مخلوط كن كافي نباشد. بياييد صادق باشيم، اين يك روش وحشتناك براي تهيه پوره سيب زميني مي باشد. شما با اين كار احتمالا نتايج نرم و خوشمزه مورد انتظار را دريافت نخواهيد كرد. در عوض، شما با يك فاجعه نشاسته اي روبرو خواهيد شد. عدم مخلوط كردن خمير به طور كامل و ايجاد توده هاي آهكي ناخوشايند مي تواند يك مشكل جدي براي پخت و پز ايجاد كند.

براي تهيه اين غذاها به جاي اينكه از مخلوط كن استفاده كنيد، سعي كنيد از يك ميكسر ايستاده يا دستي استفاده كنيد. با اين كار نه تنها نتايج بهتري را دريافت خواهيد كرد، بلكه تميز كردن آن نيز برايتان راحت تر خواهد بود.

۲. غذاهايي كه خشك شده هستند

بيشتر افراد غذاهاي خشك شده را دوست دارند. اما، قطعا اين مواد براي مخلوط كن مناسب نيستند. گوجه فرنگي خشك شده و ديگر ميوه هاي خشك شده نه تنها براي مخلوط كن دشوار هستند، بلكه اغلب اوقات در برابر تيغه هاي مخلوط كن قرار مي گيرند. در نهايت با يك ظروف كثيف و چسبنده روبرو مي شويد كه تميز كردن آن بسيار سخت است و اگر آن را تميز نكنيد، به احتمال زياد يك عطر و طعم عجيب و غريب ايجاد مي كند كه ممكن است با ساير غذاهاي داخل مخلوط كن تركيب شود.

يكي ديگر از دلايل عدم استفاده از مواد چسبنده در مخلوط كن، اين است كه بقاياي باقي مانده مي تواند باعث كندي تيغه هاي مخلوط كن شود. در نتيجه مخلوط كردن غذاهاي ديگر را سخت تر مي كند و در نهايت بايد دستگاه را عوض كنيد.

اگر مي خواهيد غذاهاي خشك شده را مخلوط كنيد، بهتر است قبل از قرار دادن آن ها در مخلوط كن آن ها را در آب يا آب ميوه قرار دهيد. اين كار باعث مي شود كه مواد غذايي راحت تر تركيب شوند و خطر آسيب ديدن دستگاه كاهش يابد.

۳. غذاهائي كه سخت هستند

تركيب هر چيزي كه بيش از حد سخت است مي تواند آسيب زيادي به اكثر مخلوط كن ها ايجاد كند. شايع ترين مشكلات زماني رخ مي دهد كه تلاش مي كنيد غذاهاي فوق العاده سخت را مانند ادويه جات يا مواد يخ زده با هم تركيب كنيد.

اين غذاها ممكن است شامل موارد زير باشند:
– ميوه يخ زده
– سبزيجات منجمد
– مكعب يخ زده
– ادويه جات و ترشي جات
– دانه هاي قهوه

البته، غذاهاي يخ زده يكي از رايج ترين مواد لازم در بسياري از دستور العمل هاي اسموتي ها هستند، اما نگران نباشيد، شما مجبور نيستيد از آنها استفاده كنيد.

يك راه حل ساده اين است كه قبل از اينكه آن ها را مخلوط كنيد، ميوه ها و سبزيجات يخ زده را نيمه گرم كنيد. براي دستورالعمل هايي كه به يخ نياز دارند، سعي كنيد از يخ خرد شده يا مكعب هاي كوچك استفاده كنيد تا جايگزين مكعب هاي بزرگتر شوند. خرد كردن اين مواد در مخلوط كن بسيار ساده تر خواهد بود.

۴. مواد غذايي فيبري كه خرد كردن آن‌ها دشوار است

اگرچه آنها بخش مهمي از رژيم غذايي سالم و متعادل محسوب مي شوند، اما غذاهاي سرشار از فيبر مي توانند براي مخلوط كن ها نسبتا سنگين باشند. كلم بروكلي يكي از بدترين مجرمين است و نبايد در مخلوط كن قرار بگيرد، مگر آنكه اول بخارپز يا آب پز شده باشد.

حتي اگر داراي مخلوط كن تجاري سطح بالا هم باشيد، متوجه خواهيد شد كه برخي از مواد غذايي سرشار از فيبر به طور كامل مخلوط نمي شوند، بلكه به صورت تكه تكه شده در اسموتي باقي مي مانند. اين چالشي است كه در مورد تميز كردن آن نيز اتفاق مي افتد.

لازم به ذكر است كه اگر آن ها با مقدار كمي مايعات و مواد غذايي ديگر مخلوط شوند، احتمالا مشكل كمتري خواهيد داشت. بنابراين، كلم بروكلي را كاملا حذف نكنيد.

۵. مايعاتي كه داغ هستند

هر زمان كه مي خواهيد مايعات داغ را حمل كنيد، بايد بسيار مراقب باشيد. همچنين زماني كه مايعات داغ مانند سوپ يا قهوه را داخل مخلوط كن قرار مي دهيد بايد بسيار مراقب باشيد.

با ريختن مايعات داغ در پارچ مخلوط كن بخار ايجاد مي شود كه ممكن است به طور بالقوه باعث ايجاد فشار به درب مخلوط كن شود و مواد به بيرون بپاشند. حتي اگر درب آن باقي مانده باشد، ممكن است هنگام برداشتن درب در معرض سوختگي قرار بگيريد.

اگر يك مخلوط كن ارزان قيمت داريد، ممكن است گرماي بيش از حد آن را از بين ببرد و تيغه هاي داخل آن را ضعيف كند. اين كار كيفيت آن را كمتر خواهد كرد و در نهايت بايد آن را زودتر از حد انتظار عوض كنيد.

اين يكي از زمينه هايي است كه بهتر است براي حفظ ايمني به آن توجه كنيم. در صورت امكان، قبل از شروع كار، تمام مايعات را خنك كنيد و اگر لازم بود بعد از اتمام كار دوباره آن را گرم كنيد.

۶. قاشق و ساير ظروف را در مخلوط كن قرار ندهيد

اين واقعا يك نكته عقلاني است. اما، بگذاريد يك لحظه ياد آور شويم كه هرگز نبايد ظروف آشپزخانه را در پارچ مخلوط كن قرار دهيد.

قاشق، چنگال، چاقو و يا هر وسيله ديگري كه ممكن است براي فشار وارد كردن به مواد غذايي از آن استفاده كنيد مي توانند در خراب شدن تيغه هاي مخلوط كن اثرگذار باشند. اين كار نه تنها باعث آسيب رساندن به مخلوط كن و پرت شدن غذا به اطراف مي شود، بلكه ممكن است براي شما نيز خطرناك باشد.

امن ترين راه اين است كه مخلوط كن را خاموش كنيد و پارچ را از پايه برداريد. سپس از قاشق يا ساير ظروف خود استفاده كنيد تا مواد را فشار دهيد. پارچ را سر جاي خود قرار دهيد و دوباره آن را روشن كنيد. اطمينان حاصل كنيد كه ظروف و مهمتر از همه، دستان شما امن هستند. قبل از اينكه مخلوط كن را روشن كنيد، درب آن را بگذاريد.

امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ ] [ ۰۹:۳۶:۵۰ ] [ امامي ]
[ ]
.: Weblog Themes By bigtheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی